Dükkan tadilatı, işyeri tadilatı, ofis tadilatı olarak bilinen yenileme işlemi, işin yürütüldüğü bir tesiste yapılan bir dizi planlı değişiklik ve güncellemeyi tanımlar. Ofis ve dükkan yenileme, yeni ihtiyaçlara, teknolojik baskılara veya sadece bakım ve yenileme ihtiyacına yanıt olarak, çoğu işletmenin kendi veya başkalarının inisiyatifiyle ara sıra gerçekleşecektir. Bir işletme için yenileme, azalan satışlara bir yanıt olabilir. Eski bir Çin atasözünün dediği gibi: "İşler yavaşladığında tezgahı kırmızıya boya."
Birçok küçük işletme sahibi, bir binanın diğer işletmelerle ortak kiracısıdır. Bu girişimciler kendilerini yaklaşan bir tadilat ile karşı karşıya bulabilirler. Bu, özellikle işlerini eski binalarda yürütüyorlarsa geçerlidir. Bazen bu yenilemeler, işletmenin kendi fiziksel alanı içinde gerçekleşir; diğer durumlarda yenileme, tüm kiracılar tarafından paylaşılan lobiler, dış bina alanları, merdivenler/asansör sistemleri vb. gibi ortak alanlarla sınırlı olabilir. Her iki durumda da, bir yenileme ekibinin yaklaşmakta olan gelişi, küçük işletme sahibi açısından bir hazırlık dönemi sinyali vermelidir.
Kiracılar normalde tesisi daha uygun ve çekici kılan yenileme projelerini memnuniyetle karşılar, ancak yenilemenin fiilen gerçekleştirildiği dönemde, şirket sahipleri, bunun şirketleri üzerindeki (ya da öyle görünüyor) etkileriyle ilgili kaygıdan derin öfkeye kadar her şeyi hissedebilirler. Küçük bir işletmenin bu olumsuzlukları en aza indirmesinin en etkili yolu, yenileme süreci öncesinde ve sırasında bina sahibi ile iyi bir iletişim hattı kurmak ve sürdürmektir.